Fundacja św. Mikołaja po raz 8. rozpoczęła kampanię "Grunt to rodzina"

"Grunt to rodzina" - to hasło rozpoczynającej się już po raz ósmy kampanii na rzecz wspierania edukacji dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. W ramach akcji prowadzona jest co roku zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny, z którego środki przeznaczone są w całości na realizację przedsięwzięć edukacyjnych najmłodszych. W ciągu siedmiu poprzednich edycji kampanii Fundacja zebrała na ten cel ponad 5 mln zł.
Fundacja Świętego Mikołaja wraz z Cinema Park zorganizowała specjalne spotkanie dla dzieci i opiekunów z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. Podczas spotkania zaprezentowana została idea kampanii, a dzieci miały okazję uczestniczyć w multimedialnym pokazie „Królestwo Zwierząt” w Cinema Park. Ponadto już po raz piąty na antenie radiowej Trójki trwa akcja pod hasłem „Idą Święta”, z której całkowity dochód zasili Fundusz Edukacyjny.

Kampania „Grunt to rodzina” realizowana jest od 2004 roku. W ciągu siedmiu lat działalności Funduszu Edukacyjnego, Fundacja Świętego Mikołaja zebrała i przekazała rodzinnym domom dziecka i rodzinom zastępczym ponad 5 mln zł. Łącznie Fundacja sfinansowała prawie 800 przedsięwzięć edukacyjnych dla 4500 dzieci w całej Polsce. W 2010 r. Fundacja Świętego Mikołaja zebrała 1,1 mln zł, dzięki czemu sfinansowano 186 przedsięwzięć edukacyjnych dla ponad 1200 dzieci z rodzinnych domów dziecka oraz rodzin zastępczych.

„Niestety, w Polsce wciąż wiele dzieci przebywa w dużych domach dziecka. Propagowanie idei rodzinnych domów dziecka jest niezbędne, jeśli chcemy, aby więcej dzieci miało szanse na szczęśliwe dzieciństwo” – informuje Monika Madej, koordynator kampanii „Grunt to rodzina” z Fundacji Świętego Mikołaja.

Celem programu „Grunt to rodzina” jest propagowanie rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych oraz przełamywanie stereotypów i barier, które utrudniają powstawanie nowych placówek tego typu. To ważne społeczne zadanie, ponieważ - według danych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej - spośród prawie 30 tys. wychowanków przebywających w polskich domach dziecka zaledwie 8,1 proc. mieszka w domach rodzinnych. A to właśnie dzięki tym placówkom mają one szansę na normalne i szczęśliwe dzieciństwo.

Problemy, które napotykają dzieci z rodzinnych domów dziecka, mają potwierdzenie w liczbach. Aż 58 proc. dzieci trafiających do rodzinnych domów dziecka ma niższe szanse edukacyjne niż ich rówieśnicy. Jest to spowodowane głównie opóźnieniami rozwojowymi (65 proc. dzieci) lub edukacyjnymi (14 proc.), a także zaniżoną samooceną (11 proc.).

Ponadto aż 82 proc. opiekunów podkreśla, że nie posiada środków na wysłanie dzieci na wakacje, a 36 proc. wskazuje, że niedobór środków finansowych ma wpływ dodatkową naukę dla dzieci.

Fundacja Świętego Mikołaja od ponad 11 lat organizuje kampanie społeczne. W ramach akcji "Grunt to rodzina" szerzy ideę rodzicielstwa zastępczego. Współorganizuje także z Fundacją "Dzieło Nowego Tysiąclecia" Dzień Papieski. Z kolei celem inicjatywy "Mama w pracy" jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej sytuacji matek na rynku pracy.
lk / Warszawa
--
Katolicka Agencja Informacyjna
ISSN 1426-1413; Data wydania: 05 grudnia 2011
Wydawca: KAI; Red. naczelny: Marcin Przeciszewski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz